Osobní a jen tak

Václav Lukáš

Naděje

Mně naslouchající jsem často zaskočil "věrohodnými" lingvistickými výklady o původu a "základním" významu některých slov. K výrazu "naděje" mám také zřejmě jednoznačné vysvětlení. Co se doposud událo, je minulost. To, co nás případně čeká, je něco nad rámec dosavadního vývoje. Něconaddosavadníděje, tedy NADĚJE. Většina z nás doufá, že se ještě dočká něčeho dalšího, většinou lepšího. Říká se, že "majínaději".Taky se podotýká, že "naděje umírá poslední". Ovšem, kdo ji nemá, nemůže ani o nic přijít, či se něčeho dočkat.

6.5.2013 v 9:08 | Karma článku: 7.49 | Přečteno: 314 | Diskuse

Václav Lukáš

Uplakaný blog- PROČ?

Diskusní příspěvek na jeden můj článek zněl: "Je to takový uplakaný, máte špatné zkušenosti?". Ano mám. Pokud bych si připustil vysokou míru negativní empatie, tak bych mohl posmutnět. Ale já za tu reakci děkuji. Přivedla mne spíše k jinému směru uvažování. Proč a komu jsem ten blog vlastně začal psát. Komu by měl být určen? Těm, kteří se naštěstí s něčím, jako je mrtvice, nesetkali? Jim gratuluji. Cévní mozková příhoda, i cokoliv, co je nepříjemným vpádem do doposud bezstarostného života, slzy spíše způsobí. I bez blogu 'nějakýho, osudem zaskočenýho doktora'. Pro zdravé je to převážně nezajímavé téma. Více zaujme ty zasažené. Nemocné i pečující. Oni ten průšvih právě prožívají. Této, naštěstí menší skupině, věnuji pozornost převážně na svém webu. Komu chci tedy, zde na blogu, něco sdělit? Po zkušenostech neurologa a později i poměrně těžce nemocného pacienta chci hodně, aby mé volání slyšeli i ti mladí, či starší, zdraví a neohrožení a ne zcela dobře si uvědomující, jaká "mrcha zákeřná" na ně číhá. Ta, která je může přepadnout, pokud si nedají pozor.

11.2.2013 v 9:08 | Karma článku: 7.60 | Přečteno: 291 | Diskuse

Václav Lukáš

Neurolog po mrtvici - první dny

2.1.2009 jsem se, z plného zdraví a aktivit, ocitl náhle na nemocničním lůžku jedné neurologie. Jak jsem již dříve uváděl, nebyl jsem ani na JIP, ani "na kyslíku. Obojí by mělo v současné době patřit k základním opatřením. Zvláště, jsou-li budována tzv. iktová centra a postupy na nich jsou sjednoceny

10.12.2012 v 9:08 | Karma článku: 23.70 | Přečteno: 1668 | Diskuse

Václav Lukáš

Neurolog po mrtvici - zásah - osobní zpověď

Jako lékař - neurolog jsem byl osobně opakovaně zasažen mrtvicí. Zážitek to byl hrozný. Nejen pro mne, ale i pro blízké. Protože se domnívám, že bych přiblížením svých trablů mohl pomoct více lidem, pustil jsem se do tohoto blogu. Pomocných aktivit bych měl ale rád více.

7.12.2012 v 7:00 | Karma článku: 21.57 | Přečteno: 1554 | Diskuse

Václav Lukáš

Mrtvice přišla náhle

Pohoda je, dokud jsme zdraví. "Nezničitelní" a zvládneme všechno. Je ale nepříjemné, pokud nastane problém. Ten přijde, když udeří mrtvice. Jinak taky cévní mozková příhoda, iktus, "pepka", či jiné názvy. Některé, zvláště ty lidové ("kleplo ho","seklo to s ním") věrohodně vyjadřují ten průšvih. Založil jsem osobní blog, který by vám měl pomoct s orientací při střetu s tímto zásahem do života.

5.12.2012 v 16:23 | Karma článku: 26.60 | Přečteno: 2340 | Diskuse
Počet článků 38 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1077
Jsem lékař - neurolog po cévní mozkové příhodě, založil jsem vlastní web www.pomrtvici.cz. I proto se více věnuji poškozením mozku, jejich prevenci, následným stavům a rehabilitaci. Nejvíce však mrtvici (cévní mozkové příhodě, iktu). Jako "kovářova kobyla" jsem byl mrtvicí "poctěn" . Stal jsem se dlouhodobým pacientem a díky tomu dovedu velmi dobře posoudit, jak Vám asi je. UPOZORNĚNÍ- Jsou to mé pocity, nikoliv všeobecně uznávané názory !!!